Saturday, March 15, 2014

b*d*h.














aku nak tido. tp sebelum tu, aku rasa nak menaip. and mlm ni, aku rasa nak menaip in Malay. maksud aku Bahasa Melayu lah. and maksud aku - selama ni tak jgk aku perasan yg English aku bagus sgt. and perhaps - kalo menurut Existential - ada dua kemungkinan. maybe ye, English aku lbey baik dr ko. or maybe English ko lbey baik dr aku. tu je. jadah?


btw - selalunya bila aku menaip, emosi akan aku lemparkan dlm entry2 aku. w'pun skang bersepah2 org dok berhashtag MH370, bomoh, Anwar, jerebu bagai - aku rasa aku tak dak plak sentuh any of em. selfie hashtag MH370, ko bhun pg ucap selamat pg pun hashtag MH370. bodoh tak? bukan aku tak concern - cuma aku mls nak ber-mainstream. everybdy is talking about it, so let em lah. aku jst doa apa yg terbaik je lah. and all those kemungkinan, cukup buat aku rasa nak sawan. owh, perkataan mungkin, kalau, if, maybe, possible - kalo ko nak tau, those r perkataan2 yg sering diucapkan oleh org Melayu. 


bunyi mantap, tp niat haram.


wow. aku rasa mcm sekali menaip pendahuluan, padahal tiada niat nak sembang kejadah di atas pun. so, mari masuk ke isi2 tersurat. aku nak maklumkan - tiada isi tersirat. Mat Sirat, nama bapak kawan aku anyway.  dan aku nak tekankan, tiada kena mengena dgn yg idup dan yg mati. 


sifat. semua tau 20 sifat terpuji tu. rite? ru sure about dat? owh, tak pe. ko tak tau, internet ada. jika segan bertanya, Pakcik Goodle ada. boleh taip iluvislam cpt2 kat search box. tekan 'enter'. baca sket2, then ko bley dah kuar fatwa instant. seriously - aku melihat sifat manusia yg semakin menjadi2. yg membenci makin membenci. yg suka makin menyukai, yg bodoh makin membodohkan diri, yg berkuasa terus ingin menguasai, yg tamak tak reti nak berhenti. serious aku muak. mari mulakan dgn kisah org India di Malaysia ni. sekali lagik, tiada kena mengena dgn hidup dan mati. erm, tak jadi lah cerita pasal org India.


aku rasa aku dah berubah demi org lain. aku adapt. katanya. sama spt micro organism yg lain - aku adapt. lepak dgn member2 India, aku ckp English slang India. lepak dgn yg mengaku pandai, slang Mat Saleh. dpt member gampang, start perangai pun gampang. dpt member suka main pool, aku terikut jgk. haih. tp asyik aku je dok adapt to suit ko, jadah? ko tak reti2?


ko tau apa benda yg paling kurang enak dlm proses meng-adapt-kan diri? bila ada pihak yg lagi satu buat taik. bukan buat tauhu. tauhu sedap. goreng dgn tempe.. perkh. taik tu benda yg cekelat2, hitam2, kdg2 mcm gula melaka. or brown sugar. katanya. erm, sama kot? tp dia melekit mcm doh buat doughnut tu. haaa.. mcm tu lah. pihak yg lagik satu tanak adapt, tp duduk dgn kita. kata nak bersosial. berbaik2. jadah! its a giv and take situation lah, bodoh. bkn senang kot! dgn Allah pun ada giv and tak. ko usaha, Allah bagi. ko doa, Allah bagi. ko tdo, Allah jaga.


aku memerhati, aku merasa, aku berfikir. lama jgk aku berfikir, mahu ko terkejut knp aku asyik tak bley tdo padahal dah 2 - 3am, and esok nak keje? benda2 mcm ni lah. korang tanak fikir? tak pe. aku fikirkan utk korang. biar aku berubah utk korang. korang bley buat apa korang suka, aku je dok terhegeh2 buat kwn. telan semua segala mala segala alam, mcm buaya kena penampar. erm, dgn bomoh Malaya tu. ok tak?


sebg penutup, aku rasa lbh byk -ve kpd mereka yg adapt dgn mereka. silap, as a conclusion - i'm the guy-biatch. the one who is hypocrite. karangan aku ni tadak kena mengena dgn ko, ayah ko, even pun mak ko. and aku tak jgk high on ice ke or other drugs at time now. aku tak nak mati mcm budak2 bodoh 5 -7 org berclubbing dgn Dj Armin van Buuren ASOT kat Sepang, smpai mati. 


korang tak pyh la nak usaha faham knp aku minat cerita sitcom tu, kenapa aku minat minah ni, kenapa aku minat psychology. even kalo korang tnya pun, buang masa. nowadays, its really difficult to find those whos into u, really into u - wanted to knw u rather than adding on FB, and posting a once a yr wall post like 'Happy Bird Day, Shahe', and untuk lebih shyte - seperti 'HB!'.


serious b*bi. haha


ok. aku patut berenti. mata dah ngantok. kalo layan lbey lama, sumpah lg byk merepek. 


gdnyte.






Post a Comment