Tuesday, February 4, 2014

who likes u? pt. 2










mohon belajar,
how to make one!
crucial, i am telling u.






semenjak dua menjak ni aku rasa aku dlm keadaan yg memenatkan. bkn physically, tp mentally. kelas tak terkejar, clinical teachings pun berterabur. itu pegang, yg ni tak siap. staf kuar masuk pi cuti bagai pun aku lost track. walhal staf bwh aku ada 4 ketul je kot. how? sibuk dgn diri sendiri. sibuk dgn so many thgs yg aku pun tatau mende.


tp dat doesnt mean dat i'll stop from thinking about dis. aku fhm manusia akan mula look for somethg else, somethg new - as an option - bila yg sedia ada ko dah jemu. atau dah hilang keserasian. or sefahaman - mcm artis nye statement ko selalu dgr. and dats y a man will look for another woman or wife dlm hidup dorg, or bila Uncle Hussein bubar jadi Lan Typewriter. er, tukar tukar. contoh yg tak kena. i mean - ko fhm kan? bila u guys mula go on separate ways, ke jalan so-called destiny masing2.


to be frank - aku bosan, boring, menyampah dgn fakta yg ampeh neh. sbb it is so true. aku hav dis one fren of mine kat tempat keje - yg dok cerita pasal r/tangga dia - how he is falling for another gal, extra-marital-ly. aku jenis malas amek port pasal org lain - w'pun kdg2 sampai jgk kat telinga aku. bg aku - kalo dia ada skandal dgn only one gal, dat only one and only - i wld understand y. tp bila dia cerita dat dis is the third gal - aku rasa mcm gampang. 


dgn selamba dia ckp "jodoh di tgn Tuhan". ya, btol lah. aku tak pernah nafikan. rezeki, hidup mati, jodoh - semua di tgn Tuhan. tp tak bermakna ko tak bley berbuat apa-apa. nak je aku tnya kat dia, "beb, apa ko nak dlm idup ko ni sebenarnya?" tp aku tak smpai hati. i mean - it is not rite at the first place pun.


sepjg hidup aku - aku always beri komitmen yg terbaik - be it watever dat is. aku ulangi - komitmen yg terbaik. bkn dlm relationship shj, semua2 lah. bkn maksud aku - kerja aku cukup bagus, tp aku akan bersungguh-sungguh to complete watever yg aku dah started. get it done, in the very best way. 


and bila org sdr kemampuan ko beri komitmen, ko akan nampak how ppl really wants u. big boss? second big boss? ur immediate boss? sanggup call and text ko tgh2 mlm tnya ko dis and dat. cthnya; mintak ko jadi SUP - walhal dorg tau, dat is one of the thg yg ko refused to be. sanggup guna ayat-ayat manis bg ko cair "ur name has been mentioned up there". up there where? langit? heaven? haih. 


and dat gets me asking myself - perlu ke ko yg hidup berpendirian, goyah bila dipujuk sebegitu rupa? i mean - bukan dlm example di atas je lah. in life secara am, generally. seriously, aku pening.


and lagi aku pening bila kawan aku yg seketul neh dok ngadu, tanya apa yg perlu dia buat. ko ingat aku saper? aiyo. kalo bab lain, aku tak kisah. kerja aku tak siap, kena melyn dia plak. sah2 kalo aku perambat je dia, byk keje lain bley siap.



dia tnya mcmana bley hati dia rasa goyah to the wife. to go on or not to go on. si gf plak jenis tak reti jaga hati dan perasan. katanye. nak je aku hempuk keyboard kat dahi mamat neh - and baru dia sdr and get real. yg ko pi cari taik at the first place tu, pe hal? but then again - its not rite to do so.


bila duduk and fikir balik situasi neh - aku rasa kelakar. aku yg tak lah hebat mana pun, tadak rupa kurang plak cerdiknya - and ko dtg mintak nasihat tunjuk ajar segala mala. sambil pangku kepala, aku tersengih dgr dat perkataan bodoh kuar dr mulut aku sendiri. aku bley bygkan karikatur aku lempang diri sendiri lelaju since ckp tak serupa bikin. mintak dia fkr balik, do some good decision, and choose sthg good - adil utk semua org. where as - dlm hati, aku ckp lain. tp nak buat mcmana - semua nasihat aku tu bernas belaka. bkn aku ckp, tp dia yg bgtau. bezanya - antara dia dgr atau tidak je, apa yg aku ckp dlm ati aku.


dah penat aku fikir, keje jadah tak siap. abes mcm tu je time lunch aku kat pantry, utk mamat neh. whereas, aku shld hav it good, on my own, sorg2 kacau Nestum. ko nasihat mcm2, bg example mcm2, at the end of the day, haram ko nak giv it a tot. aku yg penat fikir mcm2, bgtau mcm2, tp tiber2 dtg org lain tuang minyak RON95, and cucuh api. aiyo, sakit siak. sakit ati. 


no. RON95 mahal. ko pi cari alternatif lain.


the conclusion is - when someone love u, care for u - u gotta appreciate it well. show it. say it everynow and then. tell her/him dat u do appreciate it well. hargai ksh syg yg org bagi, and she/he'll definitely into u. and bila dia dah jadi someone or somebdy to u, and dia buat taik - bersabar lah, and do some poker-face.


haha.. sabar je lah, ye. sabar tu separuh dr iman. hah, ko nak aku ckp apa lagi? huhu








Post a Comment