Tuesday, June 5, 2012

nasik lemak and birdie-boi.














aku bukan la fancy sgt dgn nasik lemak pun. gitu2 je. kalo ada, ada. kalo tadak, sudah lah. tp most of the time - ko cari la kat sumer kedai mkn kat around ere, rata2 jual nasik lemak. so wat else to choose, kan? and pagi ni - aku bangun je - terus teringat nak sarap nasik lemak Mak Jah. nasik lemak Mak Jah sedap. panas2. kalo ko mkn nasik lemak Mak Jah - sah2 ko nanges. bukan pe - sambal ikan sardin dia melimpah ruah, lbey dr nasik itself. bley? and Mak Jah baik org nyer. nampak je aku and member2 masuk kedai - dia terus terpacak tepi meja nak mintak order. belum sempat duduk pun. and dia panggil aku 'Tuan'. tang mana 'Tuan', aku pun tatau.


balik je dr conduct erobik pagi tadik - aku tgk kedai Mak Jah tak bukak. heran jgk. pehal? Mak Jah tak plak pernah tutup kedai sesuka ati. Subuh2 dah bukak. tak kan dia cuti ikut cuti skol? geram pun ada. terpaksa aku patah balik, pi Kedai Nasik Lemak Bawak Pokok akak mulut biadap tu. i mean - dorang tak la biadap mana. tp akak neh, and the whole fmly (they run the bisness sekeluarga) - mulut masing2 tak menahan. jerit sesama seniri, gelak mcm kuntilanak. and the worst part is - sumer org dorang nak laser. tak kira umur pangkat bangsa dan agama. aku pun selalu jugak kena laser. aku gelak mcm kuntilanak jugak.


tadi, time aku tapau nasik lemak, akak biadap neh siap soal siasat - nape peluh2, nape tak keje, cuti ke, nak pi mana etc. she was like 'rajin inche kita ni bersenam.. padan la bdn selim melim' and ngilai satu kedai. aku pun ngilai jugak. tup2 dia berenti, and 'suka kan, org ckp dia selim!'. sentap aku! aku rasa nak perkop je balang nasik lemak kat paler akak neh. sgt gampang.


---


tunggu mak. nak pi UPM berubat dgn Hj Bidin kat sana. mak dah buat appointment. aku amek la cuti ari ni and esok, teman mak. Soleh pi jugak kot.. wit angah and abg ngah. esok - follow up Sg Buloh. result biopsy abah pun esok. from dat result - docs will determine wat kinda treatment and management utk abah nanti.


abah dah ok sket. tp tak la mcm dulu. bdn kurus sket, bergerak pun perlahan2. orientation still bad - he cant tell day or nite, place and such. tp org dia kenal.. mkn alhamdulillah - abah selera. its kinda sad each time aku tgk abah - aku cant help to associate wit thgs yg aku belajar, yg aku dok ajar stdnt2 aku. tak pe lah.. yg penting abah ok - boleh beramal ibadat, bley spend time wit us all - aku dah cukup bersyukur. ofkoz - aku nak abah aku yg dulu.. tp aku tau, it'd be difficult.



---








btw - maybe aku dha terlambat. but its ok to be terlambat rather than nothg at all. HAPPY BELATED BIRD-DAY Mr Chimon aka Azman Abdullah!! wishing u the very best in life, work et al, insyaAllah. stay cool, stay witty and stay crazy.


:-)





Post a Comment